22. října 2008 –– architektura –– Jan Čech

Automobilky se snaží zadávat jednotný styl nejen pro automobily, ale i pro svá prodejní místa. Jenže uplatnění designu vždy záleží na ochotě majitele prodejny a také na penězích. V Ostravě ale konečně vyrostl nový Terminal, tedy centrum značky Audi v jejím originálním designu.

Design je dílem třech architektů: Amanduse Sattlera, profesora Markuse Allmanna a Ludwiga Wappnera. Ti se snažili vytvořit vzhled podobný tomu, jak se jeví vozy Audi zákazníkům. Tedy technicistně perfektní a tvarově nestárnoucí. Když se navíc řekne Audi, tak se každému vybaví hliník. Vždyť právě z tohoto materiálu Audi vybavuje většinu svých karoserií.

Základní předpoklady tedy byly položeny před tři architekty, kteří vytvořili základní tvary nových prodejen Terminal. Technicistní, hranaté i oblé, obložené stříbrnými hliníkovými plechy. Základní tvar však není neměnný. Dá se přizpůsobit jak penězům, tak potřebám jednotlivého dealera.

V Ostravě u společnosti Auto Heller najde zákazník také specifickou stavbu. Vše je v jasně rozčleněných úsecích – zákaznická zóna, prostor pro prezentaci vozů, Audi Collection Shop, servis, lounge i kafetérie.

Foto a zdroj: Audi