Děkujeme za přízeň nám i designu!

Louis Vuitton má halucinogenní butik podle Kusamy

Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges

Psychedelická umělkyně Yayoi Kusama bude mít svůj vlastní butik v prestižním londýnském nákupním centru Selfridges. Japonská multižánrová umělkyně nebude prodávat své vlastní věci, ale své jméno již před časem spojila s luxusní značkou Louis Vuitton, která bude jí inspirovanou kolekci prodávat v exkluzivních obchodech.

Louis Vuitton, tedy jedna z nejdražších oděvních značek světa, vytvoří jedinečné butiky kompletně v jejím stylu. Jedná se o absolutní posedlost puntíkem. Právě umisťování bodů je hlavní součástí psychedelického výtvarného pojetí světa této umělkyně. A puntíky budou opravdu všude, nejen ve výloze, ale i na stěnách, dokonce mu podlehne i veškerý nábytek interiéru, jak napovídají fotografie před otevřením obchodu.

Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges

Slavná pařížská značka začala s Kusamou spolupracovat již před časem. Od téže doby, tedy od loňského roku, běží v předních světových galeriích a muzeích rozsáhlá retrospektivní výstava Yayoi Kusamy. Kreativní ředitel Louis Vuitton Marc Jacobs kvůli tomu navštívil její studio v Japonsku již v roce 2006. Díky tomu vznikla jedinečná kolekce oblečení, kabelek, bot i doplňků. Jak již bylo řečeno, hlavní inspiraci tvoří zmíněné body.

Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Butik značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges

Návštěvníky butiku tak čeká téměř halucinogenní zážitek. Právě takové dojmy vzbuzuje její putující expozice. A není divu, Kusamina práce je velice specifická. Krom bodů je pro ni typická barevnost či výrazná fascinace falickými symboly. Japonka krom obrazů vytváří koláže, sochy a také performance a happeningy, také píše básně a povídky.

Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges

Proč je u ní tak silně vyvinutý puntíkatý fenomén? „Puntíky mají formu slunce, které je symbolem energie a celého světa a našich životů, mají rovněž formu měsíce, který je tichý. Kulatý, jemný, pestrobarevný, nesmyslný a nevědomý. Puntíky se stávají hnutím,“ prohlásila kdysi Kusama.

Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges Výlohy značky Louis Vuitton se zbožím od Yayoi Kusama v Selfridges

Třiaosmdesátiletá Japonka kdysi působila v New Yorku a byla inspirací i pro takové umělce jako například Andy Warhola. Od sedmdesátých let je zpět v Tokiu, kde pracuje v blízkosti domu pro duševně choré. Její práce je zastoupená v předních výstavních síních. V roce 2008 prodal aukční dům Christie’s některá její díla za 5,1 milionu dolarů, tedy dražební rekord za žijící ženskou umělkyni.

DesignVid.cz nabízí video Podívejte se na tvorbu butiku v Selfridges dle Kusamy

Čtěte samostatný článek Louis Vuitton přichází s módní kolekcí Yayoi Kusama

Čtěte všechny články na téma Louis Vuitton a Yayoi Kusama

Foto a zdroj: Selfridges a Louis Vuitton

Zpráva ze dne: 14.9.2012
Téma: , , , , ,
Další zprávy: « Starší zpráva Novější zpráva »

Sdílejte článek na: Facebook.com Twitter.com MySpace.com GooglePlus.com Pinterest.com   odešlete na e-mail: email   nebo vytiskněte: tisknout

Ohodnotit přes Facebook:
Fotografie autora

Autor zprávy:
Tomáš Holý během studií žurnalistiky na FSV UK pracoval jako redaktor ekonomiky na serveru Novinky.cz. Kromě umění všeho zaměření je fascinován lidmi, které potkává všude kolem sebe. Miluje humor, kterému se denně oddává.
Homepage autora | Všechny články od Tomáš Holý | Kontakt

Okomentujte tento design

UPOZORNĚNÍ: Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly serveru pro komentování. Váš komentář bude podroben procesu schvalování redakcí co nejříve to bude možné.



DESIGNBUY E-SHOP

Výběrový design e-shop se stovkami kvalitních a ozkoušených produktů českých i zahraničních designérů a značek. Více na DesignBuy.cz »

Nepřehlédněte

Kia Sportage ve zmodernizované verzi na rok 2014

Kia uvádí novou Sportage v modernějším designu

Ženevský autosalon byl dějištěm premiéry modernizovaného SUV Kia Sportage, nejprodávanějšího modelu jihokorejské značky v Evropě. Omlazovací kůra, jíž tento populární automobil podstoupil, zahrnuje designové úpravy, posílení celkové kultivovanosti a přináší prémiový audiosystém Infinity by Harman.
Residence Freundorf blízko Vídně od Project A01

Residence Freundorf je monolitický solitér u Vídně

Rakouskému architektonickému studiu Project A01 se podařilo v pozoruhodném projektu Residence Freundorf nenásilně začlenit minimalistické pojetí domu do okolní přírody. Přísné linky bělostné vily i přes svoji dravost pobouří asi jen málo koho.

Partneři

přejděte na Font.cz         přejděte na DesignPortal.cz         přejděte na Archii.cz        přejděte na CzechDesign.cz
přejděte na YoungPrimitive.cz       přejděte na Fler.cz       přejděte na Auto-Design.cz      přejděte na GJF.cz
přejděte na DesignBy.sk      přejděte na DesignEast.eu      přejděte na UPM.cz      přejděte na Material Times

Spojte se s námi

Facebook.com Twitter.com MySpace.com Google+ Pinterest.com YouTube.com RSS kanál Přidat do oblíbených / záložek Kontaktujte nás

Fanoušci na Facebook.com

Statistika

Založeno: 1. února 2008
Počet článků: 3665
Počet komentářů: 1066
Návštěvnost: přes 100 tisíc/měs.
Čtenost článků: až 250 tisíc/měs.
Rekord za den: 18 588