21. listopadu 2008 –– interiér –– Ivica Čampová

V nizozemské metropoli Amsterdam zahájila pivní společnost Heineken nadčasovým interiérovým provedením novou éru svých prodejen pod názvem Heineken The City. Typicky zelená barva láhve se automaticky stala nosným pilířem, na kterém je postavená nová idea prezentace. Moderní nádech je přítomen ve všech aspektech a působí jednolitým dojmem.

Důraz se klade na souhru čistoty a jednoduchosti tvarů a barev, které jsou citlivě kombinované. Dominantní prvek v koncepci tvoří kruh, který kopíruje tvar dna láhve. Je využitý v architektonických složkách jako i v doplňcích, které jsou aplikovány v prostoru anebo jako komplementární elementy designu.

Neméně důležitou složku smyslového působení představuje iluze přetrvávajícího chladu, která je reprezentována propracováním loga ve formě ledových písmen nacházejících se na kovové ploše a jako jediná v Evropě, umělým světlem na báze 100% LED, které evokuje permanentně vychlazené pivo Heineken. Transparentní vzhled skleněného schodiště tento jev ještě umocňuje.

Komplex prodejen je rozdělen do šesti monumentálních budov, které jsou umístěny v centru Amsterdamu. Tematická základna těchto prodejen se zaměřuje na čtyři hlavní sektory, mezi které patří vytvoření autentické módní kolekce pod tvořivou taktovkou Daryla van Wouw. Prodejna piva, ve které se nachází The Fridge, tedy lednice naplněná lahvemi Heineken z celého světa, vedle které se táhne zeď dekorovaná více než 600 láhvemi. Další sekce je věnována plně vybavenému nahrávacímu studiu, které umožňuje mladým hudebníkům nahrát sví vlastní album. Čtvrtá sekce se zabývá prodejem a distribucí cestovních lístků na exkurze organizované firmou Heineken.

Pod vypracováním zajímavého interiérového designu se podepsala holandská designérská společnost Tjep, která se probíjí světem kreativního designu pod vedením multifunkčního Franka Tjepkema. Svým novátorským přístupem se jim podařilo včlenit do nové koncepce prvky nejnovějších technologií a tím vytvořit spleť futuristických vizí přestoupenými mluvícími zrcadli, 3D televizními obrazovkami, interaktivními pilíři či netopícím se ledem na zdích. Všechny tyto objekty přímo provokují k osobnímu nahlédnutí a k zasněné procházce po mezi inspirativní zdi.

Foto a zdroj: Tjep