1. listopadu 2012 –– média –– Ondřej Krynek

Grafický designér Petr Babák ze studia Laboratoř vytvořil pro českého výrobce městského mobiliáře Mmcité netradičně zpracovaný produktový katalog. Sytě oranžové obálky nechal totiž dokreslit pomocí slunečních paprsků tak, že na ně pokládal různé věci a slunce kolem nich barvu za pár dní vyšisovalo. Vznikl tak soubor několika originálů.

Přístup Petra Babáka, který je vůdčí osobností experimentálního grafického studia Laboratoř a zároveň oceněným Czech Grand Designérem roku 2009, ukazuje maximální autenticitu i v tak jednoduše komerční věci, jakou je produktový katalog. Laboratoř vyrábí každý rok pro bílovickou firmu Mmcité nové katalogy, které dále dopracovává brněnské studio Jerewan. Výsledkem jsou netradiční grafické kreace, letos však posunuté ještě o krok dál.

„Na obálce katalogu byla navržena reflexní oranžová barva, ta ostrým sluncem pěkně rychle vyšisuje. Každou z nich jsem nechal vždy dva dny na ostrém slunci dodělat,” popisuje proces tvorby Babák, který pokládal na obálky různé předměty jako ošuntělou kazetu s kapelou The Clash, provázek, kus dřeva od míchání modré barvy, plechovou destičku, mořskou lasturu, šipku, CD, plácačku na mouchy, magnet z lednice, kovový model neviditelného letadla nebo skleničku.

„Vznikla tak sada originálních obálek, které si může pak někdo další klidně ještě podle libosti dodělat,” říká k nápaditému projektu Babák a dodává: „Nejvíce se mi na tom líbí, že nemám naprosto žádnou moc cokoliv ovlivnit.” Katalogy si můžete stáhnout v PDF na stránkách výrobce, ale bohužel jen v originální verzi bez kreseb sluncem na obálce.

Čtěte všechny články na téma grafika

Foto a zdroj: Laboratoř