Klikněte a napište nám e-mail!

Sto let módy ve velké knize 20th Century Fashion

Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen

Rozsáhlé ohlédnutí za jedním stoletím módy vydává nakladatelství Taschen prostřednictvím knihy 20th Century Fashion. Dvacáté století je zde sledováno trochu odlišně než jak ho podávají obdobné knihy a to pomocí módních reklam. Najdeme tak uvnitř 100 let módy od vybrané krejčoviny až po masivní prodeje.

Móda jednoznačně ovlivňuje lidi, podle stylu oblékání často jednotlivce od pohledu řadíme do jistých skupin a podle oblékané módní značky se kreativci snaží zasáhnout už více jak sto let své zákazníky. Výsledkem jsou více či méně známé módní reklamy, které poutají na nové kolekce či zcela přelomové modely pro pány i dámy. Takovou knihou je i nově vyšlá 20th Centrury Fashion neboli Dvacáté století módy, která sleduje módu z pohledu reklamních výstupů.

Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen

Přesně 464 stran silná kniha s podtitulem 100 Years of Apparel Ads neboli Sto let oděvní reklamy, se zaměřuje na nejslavnější módní reklamy, které ve většině případů odrážejí ty nejzásadnější uplynulé modely či kolekce. Rozsáhlá publikace v tvrdé vazbě v angličtině, francouzštině a němčině představuje poslední století módy v deseti kategoriích logicky rozdělených po desetiletích. Vše uvádí nezvykle obsáhlý a dobře ilustrovaný úvod, jehož první odstavce hýří takovými jmény a značkami jako Salvatore Ferragamo, Cristian Dior, Coco Chanel, Lacoste, Converse, Gianni Versace, Miuccia Prada, Calvin Klein, Benetton, Nike, Tommy Hilfiger a mnohé další.

Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen

Vše dle očekávání začíná roku 1900 v Paříži, kde pomalu vrcholí umělecký směr secese. Reklamy v té době na krásné dlouhé šaty a noblesní drdolové dámské účesy byly stejně jako na dámské smokingy ještě kresleny ručně, a to i po následujících více jak třicet let. Následující kapitoly se stejně jako ta úvodní věnují po krátkém úvodu oblečení určenému většinou lepší společnosti, nechybí zaměření na děti, doplňky jako brýle, koupací čepice či límečky.

Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen Kniha 20th Century Fashion od nakladatelství Taschen

Dále nechybí zaznamenání tak velkých posunů v módě jako korzety, brýle Ray Ban, plavací obleky Jantzen, čepice Hugger, klobouky Stetson, kravaty Manhattan, ponožky Westminster či košile Van Heusen. Velký zlom přichází počátkem šedesátých let, kdy reklama začíná být převážně fotografická. V reklamě se objevují výjevy ze života amerických rodin i svůdných opalujících se dam, záběry začínají být víc výtvarné a prosazuje se větší důraz na zviditelnění značky.

Video: Ukázka 40 uplynulých let reklam modní značky Benetton

Od šedesátých let nastupují ty dnes dobře známé značky a s nimi i legendární reklamy. Nastupuje například Dior, Adidas, Hanes, Wrangler, Levis, Robe di Kappa, Fruit of the Loom a dále pak Benetton, Versace, Converse, Ralph Lauren, Chanel, Gap, Reebok, Guess  a desítky dalších, kteří určují směr v módní reklamě dodnes. Celkem je v knize 400 reklam, z nichž mnohé berou dech svým provedením, stylem, zpracováním i kultovními nádechy.

Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Taschen

Článek ze dne: 28.10.2009 | Zařazeno do rubriky: média
Téma: , , , , , ,

AUTOR ČLÁNKU

Fotografie autora

Ondřej Krynek je obdivovatel nápaditého designu, kreativních konceptů, moderní architektury, příjemných interiérů, inovativních technologií, nových médií, použitelného webdesignu, extravagantní módy, výrazového umění, dobré hudby a dalších odvětví kultury.
Všechny články od Ondřej Krynek | Kontakt na redakci

Okomentujte tento design

UPOZORNĚNÍ: Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly serveru pro komentování. Váš komentář bude podroben procesu schvalování redakcí co nejříve to bude možné.


VYBRANÉ AKCE Z KALENDÁŘE

Výstava Designs of The Year 2014
od 26.3.2014 do 25.8.2014
Design Museum, Londýn

Výstava Tomás Saraceno: In Orbit
od 22.6.2013 do 30.11.2014
Düsseldorf, Německo

Výstava Francouzské umění 19. a 20. století
od 3.2.2014 do 31.12.2014
Národní galerie, Veletržní palác, Praha

Výstava Alexander McQueen: Savage Beauty
od 14.3.2014 do 19.7.2015
Victoria & Albert Museum, Londýn

Výstava Secese: Vitální umění 1900
od 1.11.2013 do 31.12.2015
Obecní dům, Praha

DESIGNMAG NA FACEBOOKU

Spojte se s námi

Facebook.com Twitter.com Google+ Pinterest.com RSS kanál Přidat do oblíbených / záložek Kontaktujte nás

Prague Design Week

Přihlas se!

Partneři

přejděte na Font.cz           přejděte na DesignPortal.cz         přejděte na Archii.cz
přejděte na CzechDesign.cz           přejděte na YoungPrimitive.cz          přejděte na Fler.cz
přejděte na Auto-Design.cz            přejděte na GJF.cz          přejděte na DesignBy.sk
přejděte na DesignEast.eu            přejděte na UPM.cz           přejděte na Material Times

Statistika

Spuštěno: 1. února 2008
Počet článků: 3863
Počet komentářů: 1073
Návštěvnost: 100 tisíc/měs.
Čtenost: 250 tisíc/měs.
Rekord/den: 18 588