13. února 2010 –– móda –– Ema Janáčková

Petra Balvínová vytvořila pod značkou TIQE novou jarní kolekci Wow! Women. A jak název napovídá, jedná se o elegantní nadčasové oblečení pro ženy. Vosí pas a velká ramena však doplňuje černý knírek, který ale česká návrhářka obhajuje slovy: „Jsme natolik ženy, abychom si vzaly mužský knírek.“ Tváří kolekce se stala Gábina Partyšová.

Petra Balvínová, která působí zároveň jako kostýmová designérka či stylistka, založila značku TIQE v roce 2006 s myšlenkou na snadno nositelnou a ryze ženskou módu, která snadno zapadne do šatníku každé dámy. Následovalo několik úspěšných kolekcí, účast na Fashion Weeku v Záhřebu či na českém Designbloku. Kromě oblečení vznikla ještě řada jemných šperků pod názvem TIQE Jewels. Pro server DesignMagazin.cz odpovídala na několik otázek k nové kolekci Wow! Women na jaro a léto 2010.

Co bylo pro Vás největší inspirací pro vytvoření nové kolekce Wow! Women?
Upřímně to, že moje zákaznice trochu zženštěly a některé se zakulatily, snažila jsem se tak vytvořit sexy elegantní módu, která křivkám nejen lichotí, ale je i tvaruje, proto tolik korzetů… Také jak se naše klientela rozrůstá, je stále více náročná, proto letošní kolekce je především pro náročné ženy, které se v módě vyznají a chtějí již něco navíc… a na závěr: vždy a stejně, navrhuji kolekci tak, abych jí sama pak ráda nosila, to je pro mne měřítko toho, že je to nositelné, a že mé věci mají ve mne obhajobu. V souhrnu: inspirací jsem já a všechny ženy okolo mne.

Pro jaký typ žen tvoříte své modely?
Pro femme fatale a to doslova, většina mých zákaznic se v módě vyzná a moje modely kombinují s drahými kousku světových návrhářů a je pro mne ctí, že si modely TIQE  zařadily do svého šatníku. Většinou se věkově pohybují od 25 do 40 let a s plno z nich jsem se spřátelila. Zakládám si zatím na tom, že si každou pamatuji jménem i co si u nás kdy koupila, co o čem jsme naposled mluvili. I když už při počtu našich zákaznic je to čím dál složitější.

Věnujete se dámské módě, přemýšlela jste už o nějaké mužské kolekci?
Zkoušela jsem to, dokonce před dvěma lety jsem udělala vintage kolekci – předělané onošené značkové košile a saka, měla úspěch. Jinak šijeme pro muže kalhoty na zakázku docela často. Vím, jaké jsou moje limity a moje romanticko – lolitní představa o módě moc do pánské nejde. Pro chlapy je lehké navrhnout klasickou konfekci, ale designovou módu- velmi těžké. Hranice originality a pro ně zženštilosti je velmi malá a já zatím neumím najít tu správnou rovnováhu. I když se mne pořád muži ptají, kdy začnu pro ně navrhovat. Možná až si budu chtít najít nového chlapa, tak kolekci vytvořím a u sebe v obchodě si na nějakého políčím, jinou motivaci zatím nevidím.

Čtěte samostatný článek TIQE představila pootočenou módní kolekci Twisted
Čtěte samostatný článek Éterická móda Timoure et group a pompézní TIQE

Foto a zdroj: TIQE