6. června 2011 –– produkty –– Tomáš Holý

Andy Warhol by měl jistě radost. Odvážné obaly ve stylu pop artu slaví ve Francii úspěch. Nejen plechovky, ale i chipsy, nakládaná rajčata, oplatky, bonbóny či máslo prodává řetězec Monoprix ne podle obrázků, ale jen dle heslovitého slovního označení nebo slovních hříček.

Nevšední kampaň dobře kopíruje pop art à la zobrazení slavné Warholovy polévky a podtrhuje tak přísloví, že v jednoduchosti je síla. Monoprix tak s prostou grafikou a typografií představuje vlastní výrobky. Žádné stylizované fotografie, na obalech je pouze psáno, co se nachází uvnitř, tedy rajčata, hrášek, sušenky a podobně.

Obaly se dokonce nebojí slovních hříček, proto kromě názvů produktů je na každém výrobku ještě doplněna provokující citace, například na dvou mražených cheesburgerech je psáno – „u Monoprix jsme občas na Západě“, na másle je pak uvedeno – „chutné a ozkoušené Červenou karkulkou“, krabice na mléko pak hlásí, že „i když je sklenice jen z půlky plná, je vždy celá“.

Řetězec krom výrobků využívá stejný styl i v reklamě, a to jak v obchodě, tak i v médiích. Vizuálně tím vyčnívá nad konkurencí. Kampaň pro Monoprix připravila agentury Havas City. „Když zákazník otevře ledničku nebo špajz, musí si říct: Monoprix, to je pěkné,“ komentoval prozaicky Hubert Hémard z marketingu kampaň, která odstartovala již na podzim.

Ředitel Havas City Rémi Babinet doplnil, že: „Myšlenkou je, aby každý produkt byl ambasadorem značky. Každý výrobek musí být hezký, inteligentní, měl by být vektorem jazyka Monoprix. Chtít krásu a kvalitu v co největším počtu je jistou formou respektu a považování si zákazníků. Je to boj, je to ambice a je to těžké. Ne proto, že je to dražší, ale proto, aby dobro předem zvítězilo.“

Čtěte všechny články na téma obal

Foto a zdroj: Monoprix