15. října 2008 –– produkty –– Ondřej Krynek

Jeden z mnoha produktů, které známý český designér Maxim Velčovský představil na přehlídce Designblok 08, byla nová přepravka na piva Stella Artois. Jednoduché hranaté tvary skrývají velkou inspiraci starými zlatavými rámy, do nichž je zasazen historický obraz loga společnosti.

Není příliš zvykem, aby komerční společnosti byly vystavovately na české designérské přehlídce Designblok. Na letošním Designbloku byla jednou z těchto společností Stella Artois, která je jedna ze světově uznávaných značek superprémiových piv. Důvodem bylo dlouho utajované předvedení nové firemní přepravky.

Oficiálního představení na stánku připomínajícího z části provizorní bar, se účastnil sám autor přepravky, světoznámý český designér Maxim Velčovský. Na první pohled ničím zajímavá zlatavá přepravka na dvacet lahví piva v sobě skrývá velkou inspiraci v lesknoucích se historických rámech. K lepšímu vysvětlení postupu navrhování a přiblížení inspirace byla vedle výsledné přepravky obležené desítkami malých postaviček, nainstalována také historie skic, podrobný výkres konstrukce přepravky a ukázky některých rámů.

„Zlatý rám nebo podpis umělce jsou detaily, které jsem chtěl přenést na přepravku, protože nadsázka s využitím podoby historického obrazu mi přišla trefná,“ říká Maxim Velčovský, designér roku 2007 v rámci výroční ceny Akademie designu ČR.

Výsledná přepravka tak působí ze všech stran stejným dojmem jednoho zlatého obrazu, jehož dílem je vždy logo společnosti. Ač by se mohlo zdát výtvarné počínání příliš krotké, musí se brát v potaz nejrůznější technická, funkční i konstrukční omezení, která musí designér jistojistě brát v potaz.

Foto: Ondřej Lazar KrynekStella Artois
Zdroj: Stella Artois