16. července 2015 –– produkty –– Ondřej Krynek

Čeští skláři ze společnosti Preciosa vyrábí skleněné ceny pro cyklisty Tour de France 2015, které navrhl designér Peter Olah. Minimalistický design trofeje osázené po okrajích zirkony je inspirován samotným závodem, spodní široká část zobrazuje start, vrchní úzká ty nejlepší v cíli. Na ruční výrobě trofejí se podílí dvacet lidí a každý kus je originál.

„Výroba trofeje pro závod Tour de France je prestižní záležitostí. Trofejí vznikne jen několik málo kusů, a proto musí být zpracovány s maximální přesností a řemeslnou zručností. Trofeje vznikaly pod patronátem firmy Škoda Auto, s kterou nás pojí podobné hodnoty našich produktů. Těmi jsou zejména inovace, skvělý design, náročná technická řešení a tradice celosvětově známé české značky,“ říká za společnost Preciosa viceprezident Vojtěch Malina, jehož značka převzala loňskou výrobu trofejí po Lasvitu.

Design trofeje navrhl stejně jalo vloni slovenský designér Peter Olah. Trofej váží 3,5 kilogramu a měří 637 milimetrů. Na tloušťku má celkem 8 milimetrů. Celkem bylo vyrobeno šest trofejí a dva prototypy. Jeden bude umístěn do muzea Škoda v Mladé Boleslavi a druhý do Muzea skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou. Technologickou zajímavostí na trofeji je použití technologie StarDust, která zasahuje do hloubky dvou milimetrů.

„Jedná se o optický jev ve tvaru osmicípé hvězdy, který se objeví uvnitř kamene jako důsledek absolutně přesného výbrusu. Spatřit jej lze pouze pomocí speciálního zařízení. Tato hvězda svědčí o nejvyšší kvalitě kamene, jeho velké brilanci, ostrém rozkladu světla a ohně,“ říká spolutvůrce technologie StarDust Daniel Čížek.

Čtěte další články na téma Preciosa

Foto a zdroj: Preciosa