6. září 2011 –– technika –– Jakub Sochor

Spekulace nad tvary nového modelu firmy Škoda jsou u konce. Automobilka jej pod názvem MissionL představí na autosalonu ve Frankfurtu, který se bude konat od 15. do 25. září. Vůz, tvořící šestou modelovou řadu výrobce, prezentuje nová tvarová řešení, inspirovaná studií Vision D.

Vůz je koncipován jako designová studie, která je však velmi blízká sériové podobě. Jde o model internacionálního založení, sériové produkty budou uvedeny na trhy v Evropě, Rusku a Číně. Nutno podotknout, že pro každý region bude vůz modifikován, aby vyhovoval zákaznickým potřebám. Kupříkladu nabídka po indický trh bude obohacena o karosérii sedan, přičemž standardní model je pětidveřový liftback.

Samotný design lze označit za progresivní. Některé linky a prvky exteriéru vycházejí z odkazu koncepčního vozu Vision D, což je patrné zvláště v ostře řezaných a přímo vedených linkách. Také maska chladiče, která je ve zcela novém tvaru, evokuje zmíněný designový projekt.

Jak již bylo řečeno, vůz je založen na karosérii liftback. Tato karosářská varianta má v novodobé historii značky Škoda nemalou tradici, opírající se o úspěšný model Octavia, který této koncepce vozidla využívá.

Z hlediska expanze a růstu zažívá automobilka dynamický vývoj, a to prostřednictvím programu Růstová strategie 2018. Jedním z cílů tohoto projektu je zvýšení prodeje na 1,5 milionu vozů. Součástí plánu je posílení výroby a prodeje v zahraničí. Například sportovně-užitkové vozidlo Yeti se bude od poloviny roku 2013 vyrábět v Číně a určeny budou pro tamní trh.

Výroba kompaktního sedanu pro Indii bude pro tutéž zemi zahájena již v letošním roce.

Čtěte samostatný článek Škoda představila nový směr konceptem Vision D

Foto a zdroj: Škoda Auto