9. prosince 2013 –– technika –– Jakub Sochor

Mezi typické vozy značky Porsche patří modely kupé s motorem vzadu a oválnými předními světly. V roce 2002 se však výrobce sportovních vozidel rozhodl následovat dobový trend a přišel s velkým SUV. O jedenáct let později přichází s dalším takto koncipovaným modelem, nesoucím název Macan, který bude nabízen ve třech variantách.

Design automobilu je sice zcela nový, přesto však odkazuje na již známé typové řady německého výrobce. Boční lišty evokují boční otvory na karoserii modelu 918 Spyder, přední světlomety plně zapadají do estetického rámce moderního designu firmy a profil se vyznačuje typickou aerodynamickou linkou, jíž Porsche nazývá Porsche Flyline – přesněji řečeno jde o elegantní a pozvolně splývající střešní linii, jež vyvolává pocit vizuální aerodynamiky.

Také v interiéru najdeme rysy, s nimiž jsme se mohli setkat u jiných modelových řad. I tak je ale kabina SUV Macan inovativní a moderní – nosným prvkem je zde horizontální linie, dělící palubní desku s masivní lištou dekoru na dvě části, které jsou od sebe odděleny ostrým zlomem. S vodorovnými linkami kontrastují horizontálně uskupené výdechy ventilace a středová konzole.

Macan bude nabízen ve třech variantách. První nese název Macan Turbo – je poháněna motorem o objemu 3,6 litru, jenž produkuje výkon 294 kW (400 koní), díky němuž vozidlo akceleruje z 0 na 100 kilometrů za hodinu během 4,8 vteřiny. Druhou verzí je Macan S, jehož šestiválcový motor biturbo má objem 3 litry a výkon 250 kW (340 koní) s akcelerací v témže rychlostním pásmu za 5,4 sekundy. Třetím modelem je turbodieselový třílitrový šestiválec o výkonu 190 kW (258 koní) s akcelerací za 6,3 vteřiny.

Macan byl oficiálně uveden na autosalonu v Los Angeles, přičemž do prodeje v Evropě se dostane v dubnu příštího roku. Již nyní ale víme, jak vypadá a jakým způsobem je u Porsche nakládáno s tradicí karoserie a designu – německý výrobce názorně prezentuje, že i SUV může zaujmout sportovními proporcemi a nezaměnitelnými znaky, které jsou známé z klasických kupé s pohonem zadních kol.

Čtěte další články na téma Porscheauto

Foto a zdroj: Porsche