27. června 2014 –– technika –– Pavel Cahlík

V Kolíně nad Rýnem proběhla 24. června evropská premiéra nového Fordu Edge. Před novináři z celé Evropy představilo evropské vedení americké automobilky „labutí píseň“ šéfdesignera Marka Smitha. Mnohými zatracovaný muž, který Ford nasměroval na vlnu kinetického designu, odchází stylově.

Ford Edge by se měl zařadit na vrchol nabídky, kterou nyní u Fordu tvoří modely EcoSport a Kuga. Měl by tak konkurovat prémiovým a zavedeným značkám jako je Volkswagen se svým Touragem a především etalon třídy Audi se svým modelem Q7, který se snad na podzim dočká nové modelové řady.

Ford si dal na designu záležet. Auto nezapře americký původ a maskulinní geny. Přesto nepůsobí přehnaně mohutně. Celá karoserie postrádá jakékoliv kudrlinky a zbytečnosti. Z profilu má Ford Edge připomínat geparda v běhu. Tuto siluetu zvolil designérský tým na základě výzkumu mezi zákazníky. Opticky níže položená příď tak budí dojem, že se zakusuje do asfaltu vozovky. Boční profil karoserie se uprostřed rozšiřuje a přechází do skoro až sportovní zádi, která má na svou třídu nadprůměrné zasklení. Jedním z mála výstřelků, který si designérský tým dovolil je pás LED, který kopíruje spodní stranu zadního okna.

Interiér, a především pak palubní deska, působí čistým dojmem. Rozvržení jednotlivých ovládacích prvků je více jak účelné. Bohužel plasty v interiéru působí poněkud levně. O možnosti výbavy ve stupni Individual, která zahrnuje i bohaté kožené čalounění nepadlo ani slovo. Mezi ty opravdu užitečné vychytávky v interiéru patří pásy, které v sobě mají zabudovaný malý airbag. Fordu se navíc podařilo redukovat šíři předních sedadel při zachování jejich komfortu. Cestující na zadních místech si tak mohou vychutnat ještě více prostoru.

Na autě se najde i pár ne zrovna lichotivých drobností, které mohou jít na vrub před sériovému modelu, který byl na prezentaci demonstrován. Například víko zavazadlového prostoru způsobilo nejednomu novináři bouli na hlavě. I přes mohutné vzpěry se totiž neotevře do polohy, která by zaručila přístup do kufru bez úklonu. Ford má do podzimu, kdy by se auto mělo dostat na český trh, dost času tyto drobnosti vyladil.

Čtěte další články na téma Fordauto

Foto a zdroj: Ford