3. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Designový směr vozidel Audi čeká v blízké budoucnosti proměna, jejíž tvarové kontury naznačuje koncepční kreace Prologue Avant. Vůz, poháněný vznětovým šestiválcovým agregátem o impozantním výkonu 455 koňských sil, představuje energicky modelované kombi s moderní diodovou světelnou optikou a novou generací masky single frame.

Automobil, jehož premiéra proběhla v prostorách ženevského autosalonu, rozvíjí odkaz stejnojmenného konceptu, jenž byl vystaven loni v Los Angeles. Šlo o moderní kupé s kompozičně klasickými proporcemi a novou generací masky chladiče single frame, která je oproti svému dosavadnímu pojetí orientovaná více do šířky. Je tomu tak zejména díky dynamickému odštěpení bočních hran rámu masky, který svírá mřížku tvořenou horizontálními lamelami. Oproti kupé však provedení kombi prezentuje jinak tvarované boční partie nárazníku.

Mohutné proporce vozu dosahují 5,11 metru na délku, 1,97 metru na šířku a 1,4 metru na výšku. Vzhledem k tomu, že jde o karoserii typu kombi, zasluhují největší pozornost boční partie, jejichž vzhled spoluutvářejí 22palcová kola s pěti plastickými paprsky. Z hlediska pontonu jsou obzvlášť pozoruhodným prvkem dvě ostré linky nad podběhy kol, které nahrazují dosud používanou souvislou boční linii v úrovni klik dveří, pro níž se v automobilovém názvosloví vžilo označení Tornado.

Ostře zkosené sloupky D již z dálky naznačují splývavost zadního okna, jehož vizuální energičnosti sekundují sdružené diodové svítilny, sestávající ze souvislých světelných pásů. Důraz na horizontálu se promítá také do čtyřmístného interiéru, kde tvoří přístrojovou desku s elegantním vrstvením jednotlivých pater a mohutným středovým tunelem, jehož součástí je OLED displej a subtilní hlavice řadící páky.

Pohon koncepční studie zajišťuje hybridně uspořádané ústrojí, zahrnující třílitrový dieselový agregát se šesti válci a elektrický motor s akumulátory o kapacitě 14,1 kWh . Souhrnný maximální výkon činí již zmíněných 455 k, díky nimž automobil akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,1 vteřiny. Kombinace spalovací a elektrické jednotky vyústila ve velmi nízkou spotřebu, jež činí 1,6 litru paliva na 100 kilometrů.

Čtěte další články na téma autoAudi

Foto a zdroj: Audi