29. dubna 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Na autosalonu v Šanghaji byl prezentován koncepční vůz Audi Prologue Allroad, jenž signalizuje výrazné stylové proměny v designérském jazyce ingolstadtského výrobce. Koncept, který svými tvary rozvíjí prototypy Prologue a Prologue Avant, je poháněn plug-in hybridním pohonným ústrojím, jež produkuje 540 kW, tedy impozantních 734 koňských sil. 

Exteriér, který tvarově odpovídá dvěma předchozím kreacím z téže koncepční řady, spočívá v úhledně modelovaném pontonu, jehož hmotové členění opustilo tradičně řešenou linii Tornado ve prospěch dvou vydutí, která najdeme nad oběma blatníky. Ty jsou, spolu s prahy a spodní části předního i zadního nárazníku, obloženy decentními plastovými výlisky, které nejenže chrání provozně exponované partie vozu před poškozením, ale také stylově oživují zevnějšek automobilu. Terénní opatření zahrnují také větší světlost, která je v porovnání s konceptem Prologue Avant o 77 milimetrů vyšší.

Vozidlo stojí na 22palcových litých kolech s pěti paprsky, jež oživuje asymetrické tvarové řešení, spočívající v kombinaci hladkého a vroubkovaného povrchu. Avšak dominantou designu karoserie, měřící 5,13 metru na délku, je šestiúhelníková maska chladiče, která předjímá budoucí sériovou podobu masky single frame. Tomuto útvaru sekundují reflektory se světelnou technologií Matrix, která světlo rozčlení do nespočtu malých pixelů a znatelně tak rozšíří horizont svícení. Oproti tomu optika zadních svítilen je vsazena do trojrozměrných krytů, čímž je vytvořen prostorově působivý světelný efekt.

Rafinované střídání energických vydutí a jemných přechodů mezi plochami bylo užité také v kabině, jíž spoluutváří hned několik barevných odstínů. Zatímco horní partie přístrojové desky jsou zhotoveny v barvě Lifestyle Blue, spodní část interiéru, zahrnující čalounění sedadel či palubní koberce, tvůrci pojali v zemitém odstínu Sard Brown. Takto navržený celek doplňují hliníkové díly a obložení zhotovené z dýhy.

Jak již bylo řečeno úvodem, pohon kreace zajišťuje hybridní soustava, jež sestává z čtyřlitrového osmiválcového agregátu TFSI (přeplňovaného dvěma turbodmychadly) a elektrického motoru. Souhrnný výkon činí 540 kW (734 k), díky němuž vůz akceleruje z 0 na 100 km/h během 3,5 vteřiny. Díky hybridní technologii pohonu činí spotřeba paliva pouhých 2,4 litru na 100 kilometrů. V souvislosti s typem pohonu nutno zmínit lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh, nacházející se v zadní části automobilu.

Čtěte další články na téma autoAudi

Foto a zdroj: Audi