30. října 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Společnost London Taxi Company představila nové generační vydání kultovního taxi s označením TX5. Světová premiéra automobilu, který díky svému hybridnímu pohonnému ústrojí umožňuje provozovateli bezemisní provoz, proběhla v londýnském Lancaster House při příležitosti státní návštěvy čínského prezidenta ve Velké Británii.

Základ karoserie spočívá v hliníkovém rámu, který je základem pro kompozitní vnější panely. Vozidlo bylo navrženo v designérském středisku automobilky Gelly (která je vlastníkem firmy London Taxi Company) sídlícím v Barceloně pod vedením designérů Petera Horburyho a Davida Ancony, s nimiž pracoval dvousetčlenný tým návrhářů z Velké Británie.

Výsledný automobil je opatřen vnějším vzhledem, který spoluutváří klasické prvky londýnských vozidel taxi. Jde o kruhové přední reflektory, obdélníkovou čelní masku a především hrubý obrys karoserie, jenž navazuje na předchozí modely, jmenovitě FX3 (1948), FX4 (1958) či TX1 (1997). Boční partie jsou vizuální zesíleny mohutnými lemy blatníků a boční linií, která se nad zadními blatníky dynamicky zvedá.

Interiér je tvořen šesticí sedadel pro cestující, panoramatickou střechou a prostorem pro zavazadla, který se nachází vedle místa řidiče. Kabina je uzpůsobena rovněž přepravě osob na invalidním vozíku. Palubní výbava zahrnuje možnost připojení k Wi-Fi. Kultovní rysy vozidla jsou jediným aspektem, který britské taxi pojí s minulým stoletím. Pohonné ústrojí automobilu totiž spočívá v hybridní technologii, jejíž baterie umožňují vozidlu čistě elektrický, tedy bezemisní provoz.

Čtěte další články na téma taxiauto

Foto a zdroj: The London Taxi Company