Děkujeme za přízeň nám i designu!

Citroën uvádí elektricky poháněný kabriolet E-Mehari

Citroën E-Mehari

Francouzský výrobce Citroën uvedl malý elektrický automobil s označením E-Mehari, jenž odkazuje na ikonický vůz Méhari z roku 1968. Tento čtyřmístný kabriolet, který je vybaven elektrickým pohonným ústrojím s lithium-polymerovými bateriemi, je vyráběn v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes, přičemž uvedení na trh proběhne na jaře tohoto roku.

Karoserie předmětného vozu je velmi kompaktní, což je zřejmé z jejích vnějších rozměrů, které činí 381 centimetrů na délku, 187 centimetrů na šířku a 165 centimetrů na výšku. Svým hravým, takřka pitoreskním výrazem rozvíjí prvky designu, jež jsou známé ze soudobého tvarového směru značky Citroën. Jde především o osobité řešení osvětlení přídě, jehož světelné segmenty jsou rozčleněny do dvou nad sebou seřazených úrovní.

Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari

Otevřená karoserie je opatřená dvěma zadními rámy a odnímatelnou střechou založenou na systému bočního sklopného zavírání, který umožňuje sklopení střechy v přední či zadní části, po stranách nebo po celé ploše. Dalším specifikem vozu jsou nelakované, plastové vnější panely karoserie, které byly modelovány za tepla.

Model spočívá na podvozku, jehož světlá výška umožňuje jízdu po nezpevněných komunikacích. Tomu odpovídá užití tmavého plastového obložení, které zahrnuje výlisky v podobě lemů blatníků, prahových lišt a spodních partií nárazníků.

Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari

Nedílnou součástí modelové řady E-Mehari bude individualizace týkající se estetična vně i uvnitř. Exteriérové laky čítají červenou, modrou, žlutou a béžovou. Střešní plátno bude k dispozici buď v černém, nebo oranžovo-červeném odstínu. Nabídka čalounění interiéru operuje s nepromokavou syntetickou kůží, jež bude k dispozici v béžovém či oranžovo-červeném ztvárnění, přičemž druhé jmenované oživí potisk inspirovaný vodními sporty.

Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari Citroën E-Mehari

Pohon vozidla je čistě elektrický. Zajišťují jej suché baterie LMP (Lithium Métal Polymère), jejichž autorem je francouzská specializovaná společnost Bolloré. Baterie s energií 30 kWh se dobíjejí na plný výkon po dobu 8 hodin, a to na zvláštních stojanech 16A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib), případně přes domácí zásuvku 10A, kde trvá dobití 13 hodin. Maximální výkon modelu je pak 50 kW, přičemž hodnota nominálního výkonu činí 35 kW. Vůz dosahuje maximální rychlosti 110 kilometrů v hodině a umožňuje dojezd 200 kilometrů ve městě a 100 kilometrů mimo město.

Čtěte další články na téma auto a Citroën

Foto a zdroj: Citroën

Článek ze dne: 7.1.2016
Téma: , , , , ,

AUTOR ČLÁNKU

Fotografie autora

Jakub Sochor je redaktor, teoretik designu, básník a esejista. Mezi předměty jeho zájmu patří architektura, automobilové karosářství, historie a trendy oděvního návrhářství, výtvarné umění a design ve všech jeho rovinách, včetně futurologie.
Všechny články od Jakub Sochor | Kontakt na redakci

Okomentujte tento design

UPOZORNĚNÍ: Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly pro komentování. Váš komentář bude podroben procesu schvalování redakcí co nejříve to bude možné.

Statistika

Spuštěno: 1. února 2008
Počet článků: 5116
Počet komentářů: 1114
Návštěvnost: 100 tisíc/měs.
Čtenost: 250 tisíc/měs.
Rekord/den: 18 588