Děkujeme za přízeň nám i designu!

Volkswagen představil koncept elektrického Budd-e

Volkswagen Budd-e

Expozice veletrhu CES 2016 se stala dějištěm světové premiéry koncepční kreace Budd-e, která byla pojata jako moderní interpretace prvního generačního vydání modelu Volkswagen Transporter, pro nějž se vžila přezdívka Bulli. Spolu s ním byl v prostorách uvedené akce představen také koncepční vůz e-Golf Touch, jenž vychází z produkčního modelu Golf.

Myšlenka elektrického dodávkového vozu v osobním provedení se objevila již před pěti lety, kdy byl na automobilové výstavě v Ženevě představen koncept s označením Bulli. Tehdy se ovšem jednalo o automobil s výrazně retrospektivními tvarovými rysy, neboť karoserie zmíněné studie přímo odkazovala na kultovní model Transporter z minulého století. Toto legendární vozidlo bylo postaveno na technologickém základě Volkswagenu Brouk a ve výčtu svých provedení disponovalo rovněž dvoubarevnou variantou.

Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e

Oproti výše uvedené vizi, jejíž estetický účin byl podmíněn právě dvoubarevným schématem exteriéru, vyznačuje se aktuální koncept Budd-e ryze soudobými tvary, které odrážejí aktuální designérské směřování Volkswagenu. Vozidlu, postavenému na modulární platformě pro elektrifikované vozy (MEB), dominují vnější tvary s přehledným funkčním členěním, které sestává z bílého pontonu, souvislého okenního pásu a ploché střechy se zlatavým lakem. Všechny tyto vrstvy jsou propojeny koncovými světly, jež se skládají z kontinuálních světelných pásů.

Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e

Vozidlo je poháněno nově vyvinutým elektrickým motorem, jehož výkon o nejvyšší hodnotě 235 kW (317 k) je přenášen na všechna kola. Dojezd činí až 533 kilometrů v kombinovaném režimu. Akumulátory o kapacitě 101 kWh jsou uloženy v podlaze, což umožnilo návrhářům uspořádat interiér bez obvyklých překážek, vyvolaných technologickými náležitostmi automobilu. Avšak dříve, než se ke kabině dostaneme, nutno poukázat na rychlost nabíjení akumulátoru – 80 procent jeho celkové kapacity lze nabít za pouhých 30 minut.

Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e

Minimalistický interiér je tvořen přístrojovou deskou s horizontálním panelem, jenž zahrnuje ukazatele přístrojů a několik displejů. Kabina je vybavena rovněž novátorským systémem pro interakci mezi řidičem a automobilem, který spočívá v ovládání rozličných aplikací či funkcí hlasem a gesty.

Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e Volkswagen Budd-e

Souběžně s konceptem Budd-e byl na veletrhu CES 2016 představen Volkswagen e-Golf Touch, zhotovený na základě sériově vyráběného kompaktního vozu Golf. Projekt reflektuje jeden z nejpozoruhodnějších trendů v oblasti konektivity, a sice již zmíněné ovládání gesty, jež bylo v případě jeho interiéru užito. Automobil je dále vybaven novou generací modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB s 9,2palcovým dotykovým displejem.

Čtěte další články na téma auto a Volkswagen

Foto a zdroj: Volkswagen

Článek ze dne: 14.1.2016
Téma: , , , , , ,

AUTOR ČLÁNKU

Fotografie autora

Jakub Sochor je redaktor, teoretik designu, básník a esejista. Mezi předměty jeho zájmu patří architektura, automobilové karosářství, historie a trendy oděvního návrhářství, výtvarné umění a design ve všech jeho rovinách, včetně futurologie.
Všechny články od Jakub Sochor | Kontakt na redakci

Okomentujte tento design

UPOZORNĚNÍ: Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly pro komentování. Váš komentář bude podroben procesu schvalování redakcí co nejříve to bude možné.

Statistika

Spuštěno: 1. února 2008
Počet článků: 5229
Počet komentářů: 1117
Návštěvnost: 100 tisíc/měs.
Čtenost: 250 tisíc/měs.
Rekord/den: 18 588