7. února 2016 –– technika –– Jakub Sochor

Jednou z tvarově nejrevolučnějších koncepčních studií poslední doby je vize FFZERO1, jejímž autorem je společnost Faraday Future. Karoserie stroje sestává z uhlíkových vláken a lehké kompozitní konstrukce, která ukrývá elektrické pohonné ústrojí, jež generuje impozantní výkon 1 000 koňských sil a umožňuje dosažení rychlosti přes 320 kilometrů za hodinu.

Automobilový svět prodělává jednu z nejpozoruhodnějších revolucí v horizontu několika desetiletí, kterou provází stále četnější nahrazování spalovacích pohonných jednotek alternativními, povětšinou elektrickými motory. S technologickými inovacemi však souvisí také proměna dosavadních zvyklostí v oblasti automobilového designu, čehož je autentickým příkladem supersportovní koncepční model FFZERO1.

Tvary karoserie vozu se odvíjí od příznivých aerodynamických vlastností celku. Výrazná vizuální dynamičnost je dána unikátním hmotovým rozvržením, jež odpovídá jednomístné konfiguraci kabiny – tvoří ji centrované sedadlo řidiče, obklopené novátorskými materiály a systémem, který umožňuje ovládání palubních funkcí prostřednictvím smartphonu.

Koncepční studie FFZERO1 je postavena na platformě Variable Platform Architecture, kterou lze použít pro stavbu rozličných vozidel. Automobil je vybaven rovněž mechanismem pro samočinnou jízdu – prvkem, který je poplatný soudobým trendům. V tomto případě jde však o systém uskutečňující autonomní jízdní režim i na okruhu.

Pohonné ústrojí stroje je složeno ze čtyř motorů, jejichž souhrnný výkon činí 1 000 k. Pozoruhodný dynamický potenciál umožňuje akceleraci z 0 na 100 kilometrů za hodinu do 3 vteřin.

Čtěte další články na téma autokoncept

Foto a zdroj: Faraday Future