9. února 2016 –– technika –– Jakub Sochor

Společnost Harley-Davidson uvedla svoji první letošní novinku mezi cruisery, model s označením Low Rider S. Stroj s motorem Screamin’ Eagle Twin Cam 110 se řadí po bok nedávno představených modelů Fat Boy S a Softail Slim S, čímž se stává třetím členem rodiny cruiserů S Series Harley-Davidson, která zahrnuje motocykly ve stylu inspirovaném kulturou customů.

„Jezdci se ptali, zda Harley-Davidson postaví další agresivní výkonný stroj navazující na legendární modely FXR,“ říká Brad Richards, ředitel designu Harley-Davidson a dodává: „Tohle je naše odpověď. Low Rider S vychází ze současného trendu vysokých customů a pokračuje v historickém stylu našich motocyklů, ale zároveň se snaží změnit definici výkonu strojů Harley-Davidson pro novou generaci jezdců. Naším záměrem bylo dosáhnout skutečného spojení jezdce se silnicí díky okamžitému přísunu síly a obratnému ovládání motocyklu, který přitom obsahuje jen to podstatné.“

Motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110 je výkonný V-Twin s největším zdvihovým objemem, jaký firma Harley-Davidson používá pro tovární modely. Díky otevřenému sání Screamin’ Eagle Heavy Breather a výfukům 2-do-2 (ve stylu Fat Bob) tento motor dosahuje točivého momentu 156 Nm při 3 500 otáčkách za minutu, což je o 13 procent více než u standardního modelu Low Rider. Výkon přenáší na silnici zesílená spojka a šestirychlostní převodovka Cruise Drive.

Modelu Low Rider S dominují tmavé barevné odstíny. Kovové díly byly opatřeny barvou Vivid Black, přičemž tmavý lak je nanesen rovněž na vidlice, konzolu či vzpěry zadního blatníku. Výjimkou, jež zpestřuje uvedené barevné schéma, jsou odlehčená kola Magnum Gold z litého hliníku, která mají povrchové zpracování inspirované zlatým nádechem magnesiových kol závodních automobilů z šedesátých let. Naproti tomu zlatý znak na nádrži připomíná model XLCR Café Racer z roku 1977.

Čtěte další články na téma motorka

Foto a zdroj: Harley-Davidson