3. března 2016 –– technika –– Jakub Sochor

Francouzská automobilka DS zhotovila koncepční sportovní kupé s označením E-Tense Concept. Vůz, jehož výstavní premiéra je spjata s automobilovou výstavou v Ženevě, je syntézou osobitých tvarů a unifikované masky chladiče se dvěma ostrými výběžky do bočních stran. Jeho tvary však skýtají také rafinované odkazy na designérskou historii.

Karoserie vozu měří 4,72 metru na výšku, 2,08 metru na šířku a 1,29 metru na výšku, z čehož lze vyčíst dynamický poměr proporcí. Ty jsou rozvrženy s ohledem na energičnost vnějšího tvarosloví, jež je umocněna užitím světlometů LED DS Vision či plynulé střechy. Zvláštním oživením exteriéru – jeho modernosti a progresivních řešení – je odkaz na kultovní Citroën DS (1955), jímž je včlenění ukazatelů směru do horních rohů zádě. Tyto partie zaujmou rovněž absencí tradičního okna.

Vozidlo je poháněno elektrickým ústrojím s lithium-iontovými bateriemi, které jsou umístěny pod podvozkem, což přispívá těžišti vozu a rovnoměrnému rozložení točivého momentu mezi nápravy. Motor generuje 402 k výkonu a 516 Nm točivého momentu, což postačuje na akceleraci z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,5 vteřiny.

Dojezd automobilu činí 360 kilometrů v městském nebo 310 kilometrů v kombinovaném cyklu. Nejvyšší rychlost je stanovena na 250 kilometrů za hodinu. Automobil je postaven na karbonovém šasi a jeho hmotnost dosahuje 1,8 tuny. Vůz užívá kola, jež jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Supersport – 245/35 ZR 20 vpředu a 305/30 ZR 20 vzadu.

Čtěte další články na téma Citroënauto

Foto a zdroj: Citroën