22. května 2016 –– technika –– Jakub Sochor

Volvo odhalilo dvě subkompaktní koncepční kreace s označeními 40.1 a 40.2, jež předjímají budoucnost švédského výrobce v globálním segmentu malých vozidel. Expanze v této automobilové kategorii by měla být podniknuta prostřednictvím modelů se smělým designem a užitím elektrického pohonu či mechanismu samočinného řízení.

Oba koncepční exempláře byly postaveny na modulární podvozkové platformě CMA (Compact Modular Architecture), vyvinuté pro malé vozy. První model série 40, kterou nové studie anticipují, by měl postoupit do sériové výroby v roce 2017, přičemž v rámci platformy CMA se hovoří jednak o kompaktním dvoumotorovém hybridu s technologií pohonu plug-in, jednak o čistě elektrickém automobilu.

Kreace 40.1 spočívá v terénně vyhlížející karoserii, jejíž exteriér je osobitou syntézou měkce klenutých křivek (užitých zejména na přední části vozu, kde modelují povrch kapoty, v návaznosti na reflektory) a dramatických vydutí s ostrými úhly. Pomineme-li diodová přední světla, jež evokují Thorovo kladivo, je dominantou exteriéru negativní zkosení masky, které vyniká zejména při pohledu na boční partie automobilu.

Konkávní prostorové uspořádání masky bylo užito rovněž při komponování přídě druhého modelu koncepční řady, a sice liftbacku s označením 40.2. Design tohoto modelu je neméně plastický, což potvrzují skulpturální vnější panely (včetně konkávního zadního čela) či výrazná prahová prohlubeň.

I přes novátorská řešení však oba koncepty plně odpovídají soudobému tvarovému směru automobilky Volvo. Jeho typickými znaky jsou – kromě výše uvedené optiky předních světlometů, jež odkazuje na Thorovo kladivo – centrovaný nápis Volvo v ploše zadního čela či osobitý vizuální minimalismus.

Čtěte další články na téma konceptVolvo

Foto a zdroj: Volvo