Klikněte a napište nám e-mail!

Renault Trezor je kupé bez dveří s vyklápěcí střechou

Koncept vozu Renault Trezor

Jednou z nejpůsobivějších výstavních premiér, jež se uskutečnily v prostorách pařížské automobilové výstavy, je Renault Trezor, avantgardní dvoumístné kupé s plastickým exteriérem a nebývale dynamickou siluetou. Vůz představuje experimentální model, jehož prostřednictvím je nastíněn tvarový vývoj vozidel francouzské značky.

Koncepční kreace Renault, které byly navrženy dle pravidel aktuálního designérského trendu své firmy, tvoří pozoruhodný proud designu, jenž je syntézou moderní techniky a skulpturálních, neřkuli organicky modelovaných hmot. Směr byl představen v roce 2010 skrze studii DeZir, přičemž své první realizace v produkční podobě (Clio) se dočkal o dva roky později. Nyní byla uvedena jeho nejnovější podoba.

Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor

Vozidlo měří 4 700 milimetrů na délku a bylo postaveno na rozvoru o délce 2 776 milimetrů. Karoserie, která spočívá v konstrukci zhotovené z uhlíkových vláken, je 1 080 milimetrů vysoká, s čímž kontrastuje sošný ponton s pozoruhodnou proměnlivostí konkávních a konvexních ploch.

Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor

S takto praktikovaným designem je spojena svébytná forma minimalismu, projevující se hladkostí vnějších panelů – ta je v přední části automobilu zčeřena jen větracími vstupy v ploše nárazníku. Zmíněná hladkost exteriéru je umocněna absencí bočních dveří, místo nichž byla karoserie opatřena vyklápěcím dílem, jenž zahrnuje kapotu a prosklenou kupoli, ozvláštněnou okenním pásem z červeného skla.

Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor Koncept vozu Renault Trezor

Pohon modelu zajišťuje elektrický systém užívající dvě baterie, který generuje výkon 260 kW. Jednotka je odvozena od motorového ústrojí monopostu Formule E. Nutno upozornit rovněž na uplatnění rekuperačního systému nakládajícího s brzdnou energií (RESS).

Čtěte další články na téma koncept a Renault

Foto a zdroj: Renault

Článek ze dne: 6.10.2016
Téma: , , , , , ,

AUTOR ČLÁNKU

Fotografie autora

Jakub Sochor je redaktor, teoretik designu, básník a esejista. Mezi předměty jeho zájmu patří architektura, automobilové karosářství, historie a trendy oděvního návrhářství, výtvarné umění a design ve všech jeho rovinách, včetně futurologie.
Všechny články od Jakub Sochor | Kontakt na redakci

Okomentujte tento design

UPOZORNĚNÍ: Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly pro komentování. Váš komentář bude podroben procesu schvalování redakcí co nejříve to bude možné.

Statistika

Spuštěno: 1. února 2008
Počet článků: 5946
Počet komentářů: 1152
Návštěvnost: 100 tisíc/měs.
Čtenost: 250 tisíc/měs.
Rekord/den: 18 588