6. prosince 2016 –– technika –– Jakub Sochor

Alfa Romeo uvedla svůj historicky první sportovně-užitkový automobil. Je jím model s označením Stelvio, vůz s energickou siluetou a tvaroslovím, jež v mnohém rozvíjí design tradičně stavěného sedanu Giulia. V rámci premiéry bylo vozidlo uvedeno ve své sportovní verzi Quadrifoglio.

Karoserie, jež měří 468 centimetrů na délku, 216 centimetrů na šířku a 165 na výšku, působí dojmem mohutného celku, který byl modelován s ohledem na plastičnost vnějších panelů. Kromě výrazného vydutí v ploše pontonu jde především o konkávní formování pátých dveří, do jejichž prohlubně byla vsazena křivková koncová světla.

Kompoziční schéma přídě, sestávající z rozměrných krytů reflektorů a tradiční trojúhelníkové masky chladiče, odpovídá tvarosloví čelních partií modelu Giulia. Nutno však poukázat na skulpturální kapotu, atraktivně vrstvený nárazník či obecný fenomén předmětného designu v podobě dramatických přechodů mezi jednotlivými plochami. Tato skutečnost se promítá rovněž do kabiny, kde je vyjádřena zejména objemovým rozdílem mezi horní hranou přístrojové desky a její zbylou kompozicí.

Premiérový vůz představoval verzi Quadrifoglio, jež byla osazena šestiválcovou pohonnou jednotkou a zdvihovém objemu 2,9 litru. Je ale zřejmé, že v nabídce motorů budou figurovat rovněž dvoulitrové jednotky, v rozličném výkonovém spektru.

Čtěte další články na téma Alfa Romeo

Foto a zdroj: Alfa Romeo