14. ledna 2017 –– události –– Ondřej Krynek

Od pátku 10. do úterý 14. února proběhne ve Frankfurtu nad Mohanem mezinárodní veletrh spotřebního zboží Ambiente 2017. Jednat se bude opět o největší veletrh spotřebního zboží v oblastech bydlení, dárků a stravování nejen v Německu, ale na celém světě. Krom nových trendů nebudou chybět ani mladí talentovaní designéři.

Jako každý rok má i letos Ambiente jedni ze světových zemí jako hlavního partnera. Letos jím je Velká Británie, která připraví vlastní rozsáhlou expozici britského designu. Instalaci navrhla uznávaná interiérová, produktová a grafická designérka Janice Kirkpatrick. Britská výstava nazvaná Providence & Provenance bude prezentovat své nejlepší výrobce, ale chybět nebude ani relaxační kavárna od Bethan Gray Design Studio.

I letos organizátoři rozdělili veletrh na několik produktově zaměřených částí. Největší část je věnována na stolování zaměřené sekci Dining, která zaujme šest hal. Druhou část výstaviště si rozdělí sekce Giving zaměřená na nové trendy v oblasti dárků a sekce Living zaměřená na bydlení, dekorace a drobný nábytek. Vloni se veletrhu účastnilo 35 českých značek z celkového počtu 4 367 vystavovatelů a navštívilo jej 137 000 návštěvníků.

Významnou součástí jsou sekce Talents a Next, které ukazují nové talentované designéry a studia. Letošním tématem je Etický styl a Módní doplňky. Vůbec poprvé se přehlídka Talents stane součástí sekce Fashion Accessories a sekce Ethical Style. Těšit se můžeme i na nové inovativní nápady od mladých firem v sekci Next. Tyto firmy byly pečlivě vybrány, aby představily své unikátní produkty a ukázaly se mezi velkými konkurenty.

Krom výstavní části bude Ambiente nabízet i špičkový doprovodný program. Tradičně nebudou chybět přednášky, udílet se budou ceny Design Plus Award nejlepšímu spotřebnímu zboží, ale konat se bude i speciální přehlídka Solutions věnována chytrým nápadům. Německé studio Bora.Herke.Palmisano pak i letos připravilo zvláštní expozici, kde představí čtyři hlavní trendy na nadcházející období. Těšit se tak můžeme na čtyři nové světy v oblasti spotřebního zboží.

Foto a zdroj: Ambiente