26. října 2009 –– události –– Kateřina Farná

O tom, že lze udělat výstavu zábavnou a zároveň zajímavou formou, se můžete přesvědčit do 17. listopadu ve Veletržním paláci v Praze. Na výstavě nazvané Design Stage se tam seznámíte s tradičním českým výrobcem, firmou Tescoma.

Ta je stálicí produktového designu, tradičním výrobcem kuchyňských potřeb. Vsadila na mladistvý design a rozhodně se nezaměřuje na kusovou výrobu. Naopak, majitelům se podařilo zaujmout masový trh doma i v zahraničí.

Základní designérský tým značky, jejíž sortiment čítá více než 2000 položek, vzešel ze zlínského ateliéru designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové. V Praze se představuje činnost firemního Design Centra v průřezu za posledních deset let (zastupují jej tvůrci jako Darja Smetanová, Martin Koval, Pavel Skřivánek nebo Petr Tesák pod vedením šéfdesignéra Ladislava Škody) a to formou expozice pojaté v industriálním retro stylu.

Výrobky jsou instalovány na vysokozdvižných vozících, přepravních bednách nebo na běžících pásech. Návštěvník „si osahá“ nejen oblíbené produktové řady, novinky a futuristické prototypy. Pozná rovněž náročný proces výroby, to, jak se jednotlivé kusy rodí: od pánví až po naběračky. Ve sféře produktů běžné denní potřeby, pro každého bez rozdílů, patří Tescoma k tuzemské špičce. O tom svědčí i ocenění, která firma získala.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9TG4mf3mzas[/youtube]

Video: Pohled do výstavy Design Stage v pražském Veletržním paláci

„Při úvahách o koncepci výstavy jsme se snažili o to, aby se v Národní galerii v Praze představily nejen kvalitní produkty, ale abychom navodili i atmosféru, v jaké designéři pracují a tvoří. Oni pak přišli s bezvadným nápadem prezentace na vysokozdvižných vozících a průmyslovém pásu, protože je mají denně na očích. A tento kontrast průmyslové výroby, průmyslového prostředí a téměř křehkých výrobků, nás všechny nadchnul,“ uvedla kurátorka výstavy Lenka Žižková.

Foto a zdroj: Tescoma